Eleonora Buratto
Soprano - W

Una delle più interessanti voci della sua generazione, Eleonora Buratto canta regolarmente nei più prestigiosi teatri lirici del mondo, diretta da importanti direttori come: Ottavio Dantone, Daniele Gatti, Daniel Harding, Stefano Montanari, Riccardo Muti, Zubin Mehta, Gianandrea Noseda, Juraj Valčuha. In seguito si suoi successi nel ruolo di Micaela nella Carmen per l’apertura delle stagione al Teatro San Carlo di Napoli sotto la direzione di Zubin Mehta e la sua interpretazione di Norina nel Don Pasquale al Metropolitan Opera di New York (diretta da Maurizio Benini), ha debuttato all’Opéra Royal de Wallonie a Liège nel Requiem di Mozart e ha ottenuto grande successo come Mimì ne La Bohème al Gran Teatre del Liceu di Barcellona.

 

RECENSIONI
Falstaff
Chicago Symphony Orchestra
April 2016
14/02/2017

“Dressed in a regal black gown with plunging neckline and voluminous train, Buratto made a very empowered Alice, her lustrous voice soaring easily through her description of the fairies in the forest.”

(John von Rhein, Chicago Tribune)

“Sung by the soprano Eleonora Buratto, her tone lucid and suave from crystalline top to chocolaty bottom, Alice Ford — the voice of stylish wisdom — was as much the star as Falstaff.”

(Zachary Woolfe, The New York Times)

“In the crucial role of Alice Ford, who masterminds all the intrigues and shenanigans, creamy-voiced Eleonora Buratto was outstanding”

(George Loomis, Financial Times)


Don Pasquale
The Metropolitan Opera, New York
March 2016
14/02/2017

“Opposite him was debuting soprano Eleonora Buratto as Ernesto’s lively fiancée Norina. Had anyone but Mr. Camarena sung Ernesto, she could easily have stolen the show with her full, ripe lyric soprano and split-second comic timing.”

(James Jorden, Observer)

“Buratto, an Italian soprano from Mantua, is a real discovery. She has a rich and appealing voice that soars easily into the upper register. She is bright and bouncy as the flirtatious Norina. Her opening aria, "Quel guardo il cavaliere," is brilliant and bubbly, and her final act duet with Camarena, "Tornami a dir che m'ami," is lovingly tender.”

(Wilborn Hampton, Huffington Post)

“Debutante Elenora Buratto is the true heroine of the piece in the role of Norina. The Italian soprano has grown into the role, delivering a nuanced performance filled with magnificent coloratura throughout. Her Norina is a flirt from the beginning, showing off her legs to the audience and dancing about in her opening cabaletta "So anch'io la virtu magica." Her singing in the preceding aria is delicately executed, her softer singing giving off a sensual quality.”

(David Salazar, Latin Post)

“Perhaps the most significant aspect is that it marks the Met debut of rising star Eleonora Buratto......Eleonora Buratto had the showiest role, and she captured all the facets of the part, starting with the appearance on her terrace, where she sang the aria “Quel guardo il cavaliere … So anch’io la virtù magica” about her power over men, while putting on her stockings. She later gets to act like a shy convent student, when she wears a veil and is introduced to Don Pasquale. Then, after she enters into a sham marriage with the old man, she becomes a shrew. Buratto sang with style, and her voice filled the vast theater. The fact that the soprano is good-looking is another asset.”

(Barry Bassis, The Epoch Times)

“The bright-voiced, vivacious Italian soprano Eleonora Buratto had a rousingly received Met debut as Norina, the young widow who loves Ernesto.”

(Anthony Tommasini, New York Times)


Carmen
Teatro San Carlo, Napoli
Dicembre 2015
14/02/2017

“Eleonora Buratto è stata senza dubbio la più apprezzata dal pubblico, e con ragione. Il timbro scuro, pieno è gestito molto bene e le permette di rendere una Micaela diversa dal solito: esitante ma consapevole di quello che fa e non ingenua.”

(Bruno Tredicine, Operaclick)

“Viceversa, balzata al primo posto nella classifica delle voci è stata Eleonora Buratto, soprano dalla voce d'incanto per Micaëla: intensa, intonatissima, tecnicamente salda, legato spettacolare, acuti dolci e centrati.”

(Paola De Simone, La quinta giusta)

“Nel cast vocale l'autentica trionfatrice della serata è stata Eleonora Buratto, una Micaela da incorniciare. Fraseggio di musicalità rapinosa, timbro vellutato, tecnica impeccabile, accenti accorati sostenuti sempre dal canto e mai dai sospiri: una prova magistrale.”

(Sandro Compagnone, La Repubblica)


L'elisir d'amore
Teatro alla Scala, Milano
September 2015
14/02/2017

“[…] sebbene la compagnia di canto sia graziosa, svettando in essa il soprano Eleonora Buratto rifulsa per le purissime luci di canto colle quali ha interpretato Prendi, per me sei libero. Pur esso un debutto alla Scala, quello del soprano mantovano; e felice.”

(Paolo Isotta, Corriere della sera)

“Buratto – in a rouge-tinted bodice over a long, cream skirt with thigh-high vents – broadcast a lyric soprano timber with sonorous low notes, secure agility and acute accents on ornamentation. “Prendi per me sei libero” carried a nice legato."

(Courtney Smith, Bachtrack)

“Ottima anche la performance di Eleonora Buratto (Adina) i cui acuti precisi e puntuali ben evidenziano il carattere del personaggio, dapprima frivolo e capriccioso e successivamente serio e sincero. Dotata di buona agilità vocale e doti interpretative, la sua voce risulta sempre protagonista, sia in mezzo al coro (“Benedette queste carte!”) sia nelle parti che sottolineano il triangolo amoroso in cui si trova coinvolta.”

(Francesco Castelli, GB Opera)

MORE REVIEWS
CALENDARIO
24
set 2017
Stabat Mater (Rossini)
Toledo Cattedrale , Teatro Rea...
Soprano
11
ott 2017
Carmen
Madrid v. note, Teatro Real de...
Micaela
14
ott 2017
Carmen
Madrid v. note, Teatro Real de...
Micaela
MORE HIGHLIGHTS
Repertorio
Scroll Up
Scroll Down
AA.VV.
Concerto lirico
Soprano
Bach J.S.
Messa in si minore
Soprano
Beethoven
Sinfonia n.9 (Beethoven)
Soprano
Bizet
Carmen
Micaela
Brahms
Requiem tedesco
Soprano
Donizetti
Anna Bolena
Anna Bolena
Don Pasquale
Norina
L'Elisir d'amore
Adina
Maria Stuarda
Maria Stuarda regina di Scozia
Gluck
Orfeo ed Euridice
Euridice
Gounod
Faust
Margherita
Roméo et Juliette
Juliette
Handel
Alcina
Alcina
Giulio Cesare
Cleopatra
Leoncavallo
Pagliacci
Nedda
Mahler
Sinfonia n.2 (Mahler)
Soprano
Sinfonia n.4 (Mahler)
Soprano
Massenet
Manon
Manon
Mercadante
I due Figaro
Susanna
Mozart
Così fan tutte
Fiordiligi
Die Zauberflöte
Pamina
Don Giovanni
Donna Anna
Idomeneo
Elettra
Le Nozze di Figaro
la contessa d' Almaviva
Puccini
Edgar
Fidelia
La Bohème
Mimì
Musetta
Le Villi
Anna
Turandot
Liù
Rossini
Il Turco in Italia

Il Viaggio a Reims
Corinna
Madama Cortese
La Donna del lago
Elena
Maometto II
Anna
Petite Messe Solennelle
Soprano
Stabat Mater (Rossini)
Soprano
Verdi
Falstaff
Alice
Nannetta
Luisa Miller
Luisa Miller
Otello
Desdemona
Simon Boccanegra
Maria Boccanegra sotto il nome di Amelia
Legal information
/
Site map
/
Contact us
Copyright 2011 Stage Door Srl / p.iva 02460411206